Volkswagen je izjavio da će u 2019. prestati proizvoditi svoje beetle kompaktno vozilo globalno, završavajući model koji je u njihovoj proizvodnji trajao još od davne 1960.godine prošlog stoljeća! Kao največi razlog prestanku proizvodnje ovog modela proizvođač navodi pripremu za skok prema budućnosti električnih automobila na tržištu masovnih vozila.
Izvorni VW Beetle, razvijen 1930-ih godina, napravio je veliki put od proizvoda identificiranog s Adolfom Hitlerom do simbola njemačkog ponovnog rođenja kao demokratske, industrije nakon Drugog svjetskog rata. Šezdesetih godina prošlog stoljeća Beetle je bila mala i lijepa ikona postwarske generacije tzv. baby boom. Volkswagen je prekinuo prodaju u SAD-u 1979., ali je nastavio proizvodnju za Meksiko i Latinsku Ameriku.
Kako je Buba povezana s Adolfom Hitlerom?
Ideja prvog Volkswagena, kako kompanije i samog imena jeste "narodno auto" odnosno auto pristupačno za svakog, te dovoljno praktično kako bi bilo stvarno narodno auto. Volkswagen je nastao kao zajednička ideja Ferdinanda Porsche-a i Adolfa Hitlera, iako je koncept pristupačnog vozila za masu dosta starija od nacizma, te je postojala još od kad je uvedena masovna proizvodnja za industriju automobila. U to vrijeme 20-ih i 30-ih godina američka auto industrija je bila razvijenija, te je putem Fordovog Modela T motorizovala masu, dok je u Njemačkoj posjedovanje auto još uvijek bio luksuz u kojem su uživali samo pojedinci.
U travnju 1934. Hitler je dao Porscheu da razvije Volkswagen. Epitet Volks - doslovno, "ljudi" - bio je primijenjen i na druge narodne pokroviteljske potrošačke robe kao što je Volksempfänger ("radio naroda „).
Godine1934. na sastanku u Berlinskom hotelu Kaiserhof, kancelar Hitler inzistirao je na osnovnom vozilu koje bi moglo transportirati dvije odrasle osobe i troje djece na 100 km / h (62 mph), te da pritom ne koriste više od 7 litara goriva na 100 km. Motor je morao biti dovoljno snažan kako bi mogao da bez poteškoća trajno vozi po novom njemačkom Autobahn-enu.
Prva Buba
Tip 12 je dizajnirao Ferdinand Porsche 1931. godine, a prototipovi su izrađeni 1932. godine. Bio je to rani primjer aerodinamičkih / zaobljenih dizajna koji su se 1930. godine donekle razvili u modi. Tip 12 obično se smatra važnim ranim korakom u razvoju originalnog Volkswagena. Replika Tip 12 VW-a nalazi se u muzeju Industrielkultur u Nürnbergu.
*Slika: Rekonstrukcija VW tip 12 u muzeju Industrielkultur u Nürnbergu.
Kraj ikonske "Bube" dolazi u prekretnici za Volkswagen. Posljednje tri godine za njemačkog proizvođača automobila bile su burne posebno nakon skandala uzrokovanog priznatim varanjem na testovima dizelske emisije. Sada, Volkswagen se priprema za pokretanje električnih vozila kako bi privukla novu generaciju ekološki osviještenih potrošača. (piše Reuters)
0 Comments